Adviseur verenigingsbureau
Ben jij proactief, neem je graag het initiatief en schakel je makkelijk? Krijg jij energie van een...
Toon vacature
Krijg jij energie van het bouwen aan data-oplossingen? Ben jij de verbindende schakel tussen gebruikers (zoals provincies, gemeenten en omgevingsdiensten) en de technische uitvoering? Dan is BIJ12 op zoek naar jou!
BIJ12 is – net als het IPO-bureau in Den Haag – onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Zorgvuldigheid, zakelijkheid, integriteit, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Ga voor meer info naar bij12.nl of bekijk de kennismakingsbrochure.
Provincies maken voor de uitvoering van hun taken gebruik van een aantal gemeenschappelijke applicaties en informatiesystemen. De unit GBO van BIJ12 is verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en doorontwikkeling van deze applicaties. Wij zorgen ervoor dat deze systemen betrouwbaar, up-to-date en gebruiksvriendelijk blijven, en fungeren als schakel tussen gebruikers, beleid en leveranciers. Je komt terecht in het groeiende team Basiscomponenten, dat IT-oplossingen ontwikkelt en beheert. Met deze componenten kunnen andere teams binnen BIJ12 hun applicaties samenstellen.
Als technisch applicatiebeheerder zorg jij dat technische en inhoudelijke processen rond geo-informatie en data-oplossingen binnen BIJ12 betrouwbaar, beschikbaar en bruikbaar zijn. Je coördineert het aanbieden en ontsluiten van data via PDOK, API’s en downloadservices. Je beheert de processen rond publicatie, validatie en rapportages in Power BI, bijvoorbeeld voor het Landelijk Grondwaterregister. Daarnaast verwerk je brondata uit meerdere overheidslagen inclusief afstemming over kwaliteit en volledigheid. Ook houd je toezicht op wettelijke verplichtingen zoals INSPIRE en High Value Data. Je werkt met tools als FME en Formdesk, je beheert gebruikersdocumentatie en ondersteunt gebruikers bij vragen en met handleidingen. Zo draag je bij aan het beschikbaar stellen van informatie over onder andere natuur, vergunningen en milieubeheer.
Het is woensdag en je start de dag op kantoor in hartje Utrecht. Met een kop koffie ga je de daily stand-up in. Je bespreekt met collega’s welke items er op de planning staan en welke stappen nodig zijn om de doelen in de sprint te behalen. Deze week staat het proces rondom WKO Tool centraal, dit is een updateproces dat jij aanstuurt en bewaakt. Na het overleg ga je aan de slag met één van de items die op het Jira board staan, namelijk het configureren van de data in Power BI.
Tijd voor lunch! Je werkt midden in het centrum van Utrecht, dus samen met collega’s ga je naar buiten voor een wandeling en om een broodje te halen. Terug op kantoor heb je een afspraak met een leverancier om bepaalde wijzigingen in de power BI applicatie door te voeren.
Later die middag heb je een wekelijks overleg met de product owner. Jullie stemmen af welke applicatie prioriteit heeft, dit is belangrijk omdat jij verschillende applicaties in de lucht moet houden. Dit overleg gebruik je ook om jouw ontwikkeling in FME te bespreken: welke stappen je hebt gezet en wat je nodig hebt om verder te groeien. Bij BIJ12 krijg je de ruimte en ondersteuning om jezelf te blijven ontwikkelen in je rol.
Dan is het tijd om de trein naar huis te nemen. Gelukkig reis je comfortabel eerste klas, dus onderweg kun je nog even aan de slag. In de trein begin je met het opzetten van een gebruikerstest voor de WKO Tool, als onderdeel van de sprint waar jullie deze week aan werken.
Jij schakelt makkelijk tussen gebruikers, leveranciers en het technische team. Je communiceert helder en bent altijd toegankelijk. Met jouw faciliterende en ondersteunende houding help je gebruikers graag op weg.
Verder heb je:
Herken jij jezelf in dit profiel? Dan kijken we uit naar jouw reactie! Stuur je cv en motivatie uiterlijk 19 augustus 2025 naar: vacature@bij12.nl. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Hamid Yaagoubi (product owner) op 085 – 4862222. Voor meer informatie over de procedure kun je mailen naar vacature@bij12.nl.