Senior-adviseur (regiefunctionaris) gezamenlijke ICT inkoop provincies BIJ12

Ga jij je, vanuit de Vereniging Interprovinciaal Overleg, inzetten met en voor de Provincies, voor succesvolle gezamenlijke, ICT-gerelateerde, aanbestedings- en inkooptrajecten? Ben jij een verbinder die het succes van samenwerking zichtbaar maakt? Heb je een innovatieve kijk op hoe deze trajecten met glans te doen slagen? Dan hopen we dat je verder leest en wellicht komt kennismaken.

  • Hybride
  • 36 uur
  • Schaal 12
  • 2 jaar
Solliciteer direct Stel een vraag over deze vacature

Achtergrond

De Vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO) inclusief BIJ12, is van, voor en door de twaalf provincies. BIJ12 brengt kennis en informatie bijeen, zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening, de uitvoering van provinciale regelingen en ondersteunt provincies bij de uitvoering van hun taken. Daarbij staan goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid, dienstbaarheid aan de provincies en samenwerken hoog in het vaandel. Wil je daar meer over lezen, ga naar IPO BIJ12 of bekijk de kennismakingsbrochure van BIJ12.

De provincies bundelen de krachten op het gebied van digitale transformatie, binnen het programma Digitalisering van het IPO. De juiste regie, vanuit deze inkoopfunctie, op de samenwerking tussen IPO en de Provincies, voor de ICT (raam)contracten levert optimale efficiëntie en schaalvoordeel

Dit ga je doen

Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren en standaardiseren van het gezamenlijke inkoopproces dat binnen de juridische kaders voldoet aan de wensen van provincies. Bij de provincies inventariseer je kansrijke initiatieven voor gezamenlijke inkoop en aanbesteding. Samen met collega’s organiseer en begeleid je complexe ICT-aanbestedingen voor deelnemende provincies, bijvoorbeeld voor software, ICT-diensten of een inkoopplatform (marktplaats).

Met jouw werk zorg je voor betere samenwerking tussen de provincies en met IPO. Efficiënte inzet van mensen en middelen, betere juridische en financiële voorwaarden voor het collectief en zo mogelijk voor elke provincie levert kostenbesparing.

In de verschillende interprovinciale vak- en projectgroepen werk je intensief samen met de provincies waar voldoene ruimte is om jouw goede ideeën en ervaringen in te brengen. In je rol weet je wat er speelt, ben je het aanspreekpunt, neem je initiatief, coördineer en verbind je. Daar komt bij de inhoudelijke voorbereiding voor de mandaatverlening vanuit het IPO-bestuur aan BIJ12 en de colleges van Gedeputeerde Staten van provincies die deelnemen aan gezamenlijke aanbestedingen.

Samen met collega’s uit de Provincies breng je verschillende belangen steeds bij elkaar. Daarbij overzie jij het speelveld van meerdere, tegelijkertijd lopende, inkooptrajecten (van het peilen en combineren van klantbehoeften t/m contractuele afwikkeling en nazorg). Voor de deelnemers zorg je voor focus op het gezamenlijke belang en je werkt op basis van consensus richting keuzen zodat het vervolgproces vlekkeloos verloopt met een succesvol gezamenlijk resultaat.

Verder ben je een stevige, inhoudelijke gesprekspartner en adviseur voor niet alleen de directeur BIJ12, maar ook voor je collega’s binnen IPO en de provincies (van opdrachtgever tot aanbestedingsjurist). Jouw inzet is maximaal resultaat halen uit de gezamenlijke trajecten dat de provincies, waar mee je het succes bewijst van interprovinciale samenwerking. Je legt periodiek verantwoording af aan de directeur BIJ12 en de Ambtelijke Adviescommissie Digitalisering.

Wij vragen

  • WO werk- en denkniveau. Een relevant hbo- of wo-diploma, bijvoorbeeld richting bedrijfskunde, rechten, facility of economie. Minimaal vijf jaar recente, aantoonbare ervaring met het zelfstandig begeleiden van complexe Europese aanbestedingen bij een (semi)overheidsorganisatie, bij voorkeur voor IT-gerelateerde trajecten.
  • Bestuurlijk sensitiviteit en meerjarige ervaring bij het werken voor (semi-)overheidsorganisaties. Ervaring in een vergelijkbare rol bij een koepelorganisatie is een pré. Kennis van aanbestedingsrecht voor de inkooppraktijk-certificaat, een diploma NEVI-2 of een vergelijkbaar diploma is een pré.
  • Hands-on’ mentaliteit. Je adviseert op strategisch en tactisch niveau en steekt tegelijkertijd ook graag zelf de handen uit de mouwen.
  • Communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Verbindend vermogen om trajecten te doen slagen.
  • Initiatief en doorzettingskracht.

Wij bieden

  • Een dienstverband van 2 jaar. Na de evaluatie van deze rol neemt het IPO-bestuur een definitief besluit over het opnemen van deze functie in de formatie. Daarna kan de overeenkomst, bij wederzijds enthousiasme, worden omgezet naar een contract onbepaalde tijd. Je kunt dus werken aan je eigen functie voor onbepaalde tijd;
  • Een detachering is bespreekbaar, zeker met een huidige werkkring, bijvoorbeeld een provincie of publieke sector;
  • Een salaris in schaal 12, tussen € 5.873,31 en € 8.300,99 bruto per maand, conform CAO Provincies-2024; Dat is inclusief je maandelijkse IKB van 22,73% (o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Je beschikt zelf over de besteding van je IKB; maandelijks uitkeren of sparen om het in te zetten voor fiscaal aantrekkelijk doelen als extra verlof, sportabonnement, een (elektrische) fiets of verbeteren van je huiswerkplek;
  • Hybride én PLATO (plaats & Tijdonafhankelijk) werken, optimale flexibiliteit ;
  • Een moderne en open werkomgeving op +/- 5 min. loopafstand van Centraal Station, zowel in Utrecht als Den Haag.
  • Een 1e klas NS Businesscard, voor woon/werk en voor zakelijke reizen; • Een persoonlijk budget voor duurzame inzetbaarheid, van € 6.000,= per 5 jaar. In te zetten voor bijvoorbeeld opleiding of meer flexibiliteit door vitaliteitsuren, voor juiste werk/privébalans;
  • Een solide pensioenvoorziening bij ABP;
  • Een dynamische werkomgeving in een interessant bestuurlijk speelveld;
  • Een telefoon en laptop

Reageer!

Herken je jezelf in het profiel en competenties en denk je een goede invulling te geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv naar HR via vacature@BIJ12.nl, o.v.v. Senior adviseur / regisseur gezamenlijke inkoop provincies BIJ12.

De vacature blijft online zichtbaar totdat we de geschikte kandidaat hebben gevonden voor deze functie. In geval van interne kandidaten hebben deze voorrang. Er zijn geen interne kandidaten bekend.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met: Waleri van Wijngaarden (Verkenner doorontwikkeling gemeenschappelijke BV opdrachten) op 06 5329 9985 of met Frank Samsen (unitmanager tvs vacaturehouder) op 06 2515 2306.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Toch niet de vacature voor jou?