Coördinerend adviseur facilitair inclusief hoofd BHV

Maak jij van een werkplek een omgeving waarin mensen zich écht thuis voelen? Ben jij een verbinder die graag samenwerkt met collega’s en stakeholders? Vind je het leuk om het facilitaire team te coördineren en daarnaast hoofd BHV te zijn? Dan is IPO op zoek naar jou!

  • Hybride
  • 32 - 36 uur
  • Schaal 11
Solliciteer direct Stel een vraag over deze vacature

Dit zijn wij

Het Interprovinciaal Overleg (IPO) en BIJ12 vormen samen de Vereniging IPO. Dit is de plek waar provincies samenwerken aan grote landelijke thema’s. Denk aan natuur, faunabeheer, stikstof, landbouw, klimaat, bereikbaarheid en de energietransitie. Dat doen we met verstand van zaken, gevoel voor politiek en jawel, liefde voor de inhoud.

Het team

Het facilitaire team maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering en bestaat uit zes facilitaire medewerkers en één adviseur. Jij neemt als adviseur de regie over het team en de facilitaire processen en zorgt dat de dienstverlening soepel en efficiënt verloopt.

Jouw impact als coördinerend adviseur facilitair

  • Jij bent het eerste aanspreekpunt voor facilitaire zaken en vervult daarnaast de rol van hoofd BHV.
  • Jij coördineert het team, helpt medewerkers zich professioneel te ontwikkelen en zorgt dat er goed wordt samengewerkt.
  • Jij adviseert het managementteam en directie over aanbestedingen, strategische huisvesting, duurzaam gebruik van kantoorruimte, beleidsontwikkeling en de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E).
  • Jij beheert de facilitaire contracten en SLA’s en onderhoudt actieve relaties met leveranciers, externe stakeholders en pandbeheerder.
  • Jij houdt toezicht op gebouwbeheer: van toegangsbeheer en schoonmaak tot veiligheid, afvalbeheer en groenvoorziening.
  • Je houdt je bezig met de harmonisatie van de organisatie door processen te optimaliseren en concrete voorstellen en beleidsverbeteringen te doen, zodat alles soepeler verloopt.

Hoe kan jouw werkdag eruitzien?

Vandaag ga je naar het kantoor in Den Haag. Je begint de dag met een kop koffie en kletst even bij met collega’s. 10 uur staat het wekelijkse facilitair overleg gepland. Jij leidt dit overleg en bespreekt met het team welke facilitaire zaken spelen, zoals de receptiebezetting en andere lopende zaken. Na het overleg heb je een belafspraak met de eigenaar van het historische pand in Den Haag om de geplande onderhoudswerkzaamheden van het historische pand door te spreken.

Nu is het tijd voor lunch! Je werkt midden in het centrum van Den Haag dus samen met de andere collega’s gaan jullie naar buiten om een broodje te halen. Terug op je werkplek stem je met een facilitaire medewerker af welke nieuwe collega’s starten, zodat de toegangspassen tijdig worden geregeld. Daarna staat het terugkerend overleg met de coördinatoren van de stafafdeling gepland waarin je met elkaar de laatste stand van zaken bespreekt.

Later die middag ga je aan de slag met de herinrichting van een kantoorruimte, zodat deze beter aansluit bij de groei van het team en bijdraagt aan een inspirerende werkplek. Vorige week besprak je je ideeën kort met de manager van Bedrijfsvoering en nu werk je deze uit tot een concreet voorstel.

Het is tijd om de trein terug naar huis te nemen. Gelukkig reis je comfortabel in de eerste klas, zodat je onderweg nog je mail kunt bijwerken en de ontruimingsoefening kunt voorbereiden die jij coördineert, zodat alle teamleden precies weten wat hun rol is. Aangekomen op het station sluit je je laptop met een voldaan gevoel.

Dit bieden wij

  • Een dienstverband voor 32 tot 36 uur per week (0,89 tot 1 fte) van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Een salaris van minimaal € 4.337,88 en maximaal € 6.122,12 bruto per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 11 IPO – CAO provincies) op basis van 36 uur per week.
  • Per 1 januari 2026 een loonsverhoging van 1,5%.
  • Voor de BHV’er die door de werkgever is aangewezen om leidinggevende taken met betrekking tot bedrijfshulpverlening uit te oefenen, geldt een BHV-toelage van € 903,83 per 1 juli 2025 en € 917,39 per 1 januari 2026.
  • Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van 22,37%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het IKB inzetten voor verschillende doelen, bijvoorbeeld het aflossen van een studieschuld bij DUO tot maximaal € 1.250,- per kalenderjaar aflossen, dit gedurende maximaal 6 jaar.
  • Volledige eerste klas OV-vergoeding voor woon-werkverkeer.
  • Een moderne, open én flexibele werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station.
  • Persoonlijk Ontwikkelbudget van € 6.000,- per 5 jaar.
  • Een ABP-pensioen.
  • Een eigen laptop en mobiele telefoon.

Dit breng je mee

Met jouw servicegerichte instelling zorg je dat alles tot in de puntjes is geregeld. Je bent communicatief sterk, een echte verbinder en schakelt gemakkelijk met alle partijen. Je straalt toegankelijkheid uit, waardoor collega’s graag op je afstappen en met je samenwerken. Je bent een doorpakker en denkt in oplossingen, maar behoudt altijd een planmatige aanpak. Bovendien ben jij flexibel ingesteld en vind je het niet erg om in zowel Utrecht als Den Haag te werken.

Verder heb jij:

  • HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding in Facility Management.
  • Ruime kennis van en ervaring met facilitaire processen en contractbeheer.
  • Inzicht in de bedrijfsprocessen binnen de organisatie.

Enthousiast?

Zin om impact te maken én af en toe te lachen tijdens je werk? Dan kijken we uit naar jouw reactie. De vacature staat gepubliceerd zolang we nog op zoek zijn naar een nieuwe collega. Je cv en motivatie kun je sturen naar: vacatures@ipo.nl onder vermelding van coördinerend adviseur facilitair. Heb je nog vragen of wil je meer weten over de inhoud van de functie? Dan kun je bellen met Bram Jansen, manager bedrijfsvoering, telefoonnummer 06-21841262.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld. 

Toch niet de vacature voor jou?