Overleg op kantoor

HR-adviseur

Reageer voor: 10-08-2025

Ben jij een enthousiaste HR-professional die vooruitkijkt en verantwoordelijkheid neemt voor HR-beleid met impact? En ben jij de verbindende schakel tussen de organisatiedoelen en unieke behoeften van individuele medewerkers? Dan zijn wij op zoek naar jou!

  • Den Haag
  • 32 - 36 uur
  • Schaal 10
  • 1 jaar
Solliciteer direct Stel een vraag over deze vacature

Dit zijn wij

Het Interprovinciaal Overleg (IPO) en BIJ12 vormen samen de Vereniging IPO. Dit is de plek waar provincies samenwerken aan grote landelijke thema’s. Denk aan natuur, faunabeheer, stikstof, landbouw, klimaat, bereikbaarheid en de energietransitie. Dat doen we met verstand van zaken, gevoel voor politiek en jawel, liefde voor de inhoud.

Het team

Het HR-team maakt onderdeel uit van de afdeling Bedrijfsvoering en bestaat uit een coördinator, twee HR-medewerkers, 3 HR-adviseurs, één recruiter en één recruitmentondersteuner.

Jouw impact als HR-adviseur

Jij adviseert managers bij HR-vraagstukken op zowel tactisch als strategisch niveau. Dit kan gaan over de talentontwikkeling van onze medewerkers, een lopend verzuimdossier of het toepassen van nieuwe wijzigingen in de cao. Je begrijpt waar de organisatie naartoe wil, maar verliest daarbij niet jouw helikopterview en/of prioriteiten uit het oog. Je bent een echte sparringpartner voor onze managers. Naast het geven van advies ben je ook een doener. Je helpt actief bij het opstellen, verbeteren en implementeren van ons HR-beleid. Jij hebt een belangrijke rol in het harmoniseren en uitwerken van beleid en regelingen, met oog voor de doelen van de vereniging. Daarnaast bouw je mee aan de verdere ontwikkeling rol van businesspartner.

Je werkt samen met je collega’s binnen team HR. Ook hier ben je een sparringpartner: je denkt graag mee en haalt daar energie uit.

Hoe kan jouw werkdag eruitzien?

Vandaag ga je naar het kantoor in Utrecht. Je begint de dag met een kop koffie en kletst even bij met collega’s. 10 uur staat het HR-overleg gepland. Jij voegt nog een aantal punten toe aan de agenda die je tijdens het overleg gaat toelichten. De nieuwe cao komt eraan, dus je wilt graag met je HR-collega’s sparren over hoe en wanneer jullie deze gaan toepassen.

Na het overleg is het tijd voor lunch! Je werkt midden in het centrum van Utrecht dus samen met de andere collega’s gaan jullie naar buiten om een broodje te halen. In de middag heb je een bila met de manager van de unit Faunazaken. Deze afspraak hebben jullie elke twee weken om lopende zaken te bespreken. Vandaag bespreken jullie de inzetbaarheid van de medewerkers en de mogelijkheden voor scholing. Terug van overleg vraagt een collega HR-adviseur jouw hulp. Ze loopt vast in een proces van het nieuwe onboardingprogramma dat jullie samen ontwikkelen. Jij denkt graag mee en samen zoeken jullie naar manieren om het proces soepeler te laten verlopen.

Het is tijd om de trein terug naar huis te nemen. Gelukkig reis je comfortabel eerste klas, dus onderweg kun je nog even werken. Tijdens je treinreis check je je mail en zie je dat de recruiter een vacaturetekst heeft gestuurd met de vraag of jij nog even naar de arbeidsvoorwaarden wilt kijken. Je opent het functieprofiel en voert direct een laatste check uit. Bijna aangekomen op je eindstation sluit je voldaan je laptop.

Dit bieden wij

  • Een contract voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris in schaal 10 maximaal € 5.261,64 bruto (o.b.v. fulltime). Per 1 januari 2026 wordt het salaris met 1,5% verhoogd (CAO-verhoging).
  • Met de salarisbetaling van november 2025 wordt € 1.000,- eenmalig uitbetaald (op basis van 36 uur per week, deeltijd is naar rato).
  • Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van 22,37%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het ook met voordeel inzetten voor bepaalde aankopen zoals extra verlof, een fiets, opleiding of thuiswerkplek. Daarnaast kun je ook een studieschuld bij DUO tot maximaal € 1.250,- per kalenderjaar aflossen, dit gedurende maximaal 6 jaar.
  • Een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 32 tot 36 uur per week.
  • Deelname aan kennis- en leerateliers waarmee jij je kunt ontwikkelen in je rol.
  • Een ABP-pensioen.
  • Een PBDI Budget van € 6.000,- per 5 jaar.
  • Een NS Business Card 1e klas voor woon-werkverkeer en zakelijke reizen.
  • Een prachtige werkplek op loopafstand van Utrecht CS en Den Haag CS.
  • Ruimte voor tijd- en plaats onafhankelijk werken.

Dit breng je mee

Jouw adviesvaardigheden en overtuigingskracht zijn on point en je kunt gemakkelijk schakelen met verschillende partijen. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, maar jij durft ook zelfstandig keuzes te maken en daarvoor te staan. Jij bent iemand die goed kan organiseren en graag naar het resultaat werkt. Bovendien ben jij flexibel ingesteld en vind je het niet erg om in zowel Utrecht als Den Haag te werken.

Verder heb jij:

  • Een afgeronde HR-opleiding (of vergelijkbaar) op minimaal HBO-bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een rol als HR Adviseur/HR Business Partner.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Inzicht in de bedrijfsprocessen binnen de organisatie.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en CAO.

Enthousiast?

Zin om impact te maken én af en toe te lachen tijdens je werk? Dan kijken we uit naar jouw reactie.

De vacature staat gepubliceerd zolang we nog op zoek zijn naar een nieuwe collega. Je cv en motivatie kun je sturen naar: vacatures@ipo.nl onder vermelding van HR-adviseur.

Heb je nog vragen of wil je meer weten over de inhoud van de functie? Dan kun je bellen met Nassira Chouiar, HR-coördinator, telefoonnummer 06 – 38065994.

Toch niet de vacature voor jou?