Contact

Heeft u een vraag of wilt u contact met BIJ12? Ga naar het onderwerp waarover u meer wilt weten en bekijk de contactmogelijkheden.

Algemeen

Algemene vragen en receptie

Mail naar: info@bij12.nl of vul het contactformulier in.

Maandag t/m vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur via 085 – 486 22 22.

Pers en media

U kunt ons het snelst bereiken via communicatie@bij12.nl. Wilt u ons liever telefonisch spreken? Dan kunt u een terugbelverzoek achterlaten via ons algemene nummer 085 – 486 22 22 (keuzeoptie 3). Zo kunnen wij u op een geschikt moment terugbellen .

Meer informatie voor de pers en contactgegevens per onderwerp

Klachten

Heeft u een klacht over een gedraging, een handeling of de dienstverlening van BIJ12, dan kunt u via het klachtenformulier uw klacht indienen.

U kunt ook een e-mail versturen naar klachten@bij12.nl of neem van 09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 085 – 486 22 22 (keuzeoptie 3).

Vergaderen bij BIJ12 of een ruimte reserveren

BIJ12 beschikt sinds 1 januari 2022 over een heel nieuw vergader- en ontmoetingscentrum in hartje Utrecht. Een aantrekkelijke plek voor overleg en ontmoeting tussen medewerkers van provincies, hun samenwerkingspartners, het IPO en BIJ12.

Wilt u een ruimte reserveren of meer informatie? Reserveer hier een vergaderzaal.

Lees meer over onze vergaderruimtes

Sociale media

Volg BIJ12 op sociale media

Melding maken

Vermoedelijke wolvenschade op vee melden

Heeft u schade aan bedrijfsmatig gehouden landbouwhuisdieren en/of hobbymatig gehouden hoefdieren die (vermoedelijk) veroorzaakt is door een wolf? Neem dan zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 24 uur) contact op met BIJ12 via telefoonnummer 085 – 486 22 22 (keuzeoptie 1) of meld uw schade digitaal.

Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.00 uur. In het weekend, tussen 09.00 en 17.00, wordt u via het keuzemenu (optie 1) doorgeschakeld naar een BIJ12-consulent. Buiten kantooruren kunt u hier schade digitaal melden. Een medewerker van BIJ12 of een taxateur neemt hierover zo snel mogelijk contact met u op.

Op basis van de melding en beelden wordt beoordeeld of nader onderzoek nodig is. Is dat het geval, dan komt er zo snel mogelijk een taxateur bij u langs voor een veldbezoek, sporenonderzoek, sectie van het kadaver en DNA-afname.

Lees meer over wolvenschade melden

Vermoedelijke wolvenschade op wilde dieren of huisdieren melden

Prooiresten van wilde dieren zoals een ree of (dam)hert, schade bij huisdieren zoals katten of honden of op hobbymatig gehouden gevogelte en konijnen, kan gemeld worden via het Wolvenmeldpunt. Deze meldingen worden onderzocht in het kader van de monitoring. Met de schademeldingen en waarnemingen kunnen wolven in Nederland in kaart worden gebracht. Bij het Wolvenmeldpunt worden meldingen meervoudig beoordeeld door een team van getrainde vrijwilligers en experts.

Wolven(spoor) gezien? Meld het hier bij het Wolvenmeldpunt

 

Wolven(spoor) gezien? Wolvenmeldpunt

Een waarneming van een vermoedelijke wolf of uitwerpselen en/of sporen van een wolf kunt u melden bij het Wolvenmeldpunt. Bij het Wolvenmeldpunt worden meldingen meervoudig beoordeeld door een team van getrainde vrijwilligers en experts.

Vanuit het Wolvenmeldpunt worden gevalideerde wolvenwaarnemingen toegevoegd op deze pagina. Een paar keer per jaar brengt BIJ12 een voortgangsrapportage uit met een verslag van alle waarnemingen en schadegevallen.

Wolven(spoor) gezien? Meld het hier bij het Wolvenmeldpunt

Faunaschade melden

Heeft u als grondgebruiker/agrariër faunaschade die in aanmerking komt voor een tegemoetkoming? Het starten van een aanvraag doet u via MijnFaunazaken, het online portaal van BIJ12 voor de registratie en afhandeling van tegemoetkomingsaanvragen in faunaschade. Hulp nodig? Mail naar info@mijnfaunazakenbij12.nl of bel naar 085 – 486 22 22 (keuzeoptie 1). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 en tussen 13.00 en 17.00 uur.

Ervaart u schade of overlast door vogels of zoogdieren, maar komt dit niet in aanmerking voor een tegemoetkoming? Dan kunt u álle faunaschade ook melden bij het Landelijk Meldpunt Faunaschade. Zo wordt landelijk gemonitord welke dieren overlast veroorzaken. Die informatie kan helpen bij het maken van beleid waarmee geprobeerd wordt om schade in de toekomst te voorkomen.

Helpdesk Stikstof en Natura 2000

De helpdesk Stikstof en Natura 2000 beantwoordt al uw vragen rondom stikstof, vergunningverlening, AERIUS en Natura 2000. Ook geven we wensen en signalen door aan onze opdrachtgevers.

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur via telefoonnummer 085 – 486 25 90 of via het contactformulier.

Natuur

Vragen natuurbeheer

Wilt u meer informatie over de overeenkomst voor natuurbeheer? Neem dan contact op met uw provinciale contactpersoon. Zie Overzicht provinciale contactpersonen natuurbeheer SNL(bijgewerkt op 08-07-2024).

Agrarische collectieven

Vanaf 2016 vragen agrarische collectieven subsidie aan voor agrarisch natuurbeheer. Zij zijn verantwoordelijk voor het uitvoeren van het beheer en zijn eindbegunstigde van de subsidie. Meer weten? Neem dan contact op met het agrarisch collectief in uw gebied.

Provinciale informatiepunten SNL

Met vragen over de voorwaarden van het Subsidiestelsel Natuur en Landschap, de specifieke beheereisen, het beheer van uw terreinen en de provinciale Natuurbeheerplannen kunt u terecht bij uw provinciale contactpersoon. Zie Overzicht provinciale contactpersonen natuurbeheer SNL(bijgewerkt op 08-07-2024).

Stichting certificering SNL

Bestuur Stichting Certificering SNL

BIJ12
Leidseveer 2
3511 SB Utrecht
Telefoon: 085 – 486 22 22
E-mail: CertificeringSNL@bij12.nl

Provinciale contactpersonen SNL Kleine beheerders

Wilt u meer informatie over SNL natuur voor kleine beheerders vanaf 2017? Neem dan contact op met uw provinciale contactpersoon. Zie Overzicht provinciale contactpersonen natuurbeheer SNL(bijgewerkt op 08-07-2024).

Overig

Helpdesk Catalogus Groenblauwe diensten

Met technische en inhoudelijke vragen over de catalogus Groenblauwe diensten kunt terecht bij de helpdesk Catalogus Groenblauwe diensten.

E-mail: snl@bij12.nl
Telefoonnummer: 085 – 486 22 22

Helpdesk Monitoring

Heeft u vragen over beheer- of beleidsmonitoring en over het gebruiken en toepassen van de werkwijze? Bekijk de Veelgestelde vragen bij de Werkwijze Monitoring.

Staat uw vraag er niet bij of heeft u een andere vraag over monitoring, stuur dan een e-mail naar de helpdesk: helpdeskmonitoring@bij12.nl

Wilt u hierbij de volgende gegevens vermelden?

  • Naam en organisatie
  • Titel van uw vraag
  • Omschrijving van uw vraag
  • Uw contactgegevens (telefoon en e-mailadres)

U krijgt binnen vijf dagen een antwoord. Als het beantwoorden van uw vraag meer tijd kost, laten wij u dit ook weten. In sommige gevallen zullen we misschien deskundigen moeten raadplegen waardoor het beantwoorden iets langer duurt.

Bereikbaarheid van BIJ12-applicaties

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur: 085 – 486 22 22 (Keuzeoptie 2). Of mail naar loket@bij12.nl

Bezoek- en postadres

Leidseveer 2
3511 SB Utrecht

Plan je route naar BIJ12 (via Google Maps) Link opent in nieuw tabblad