Startend Consulent Helpdesk Landelijk Informatiepunt

Reageer voor: 02-06-2024

Werk jij graag aan een actueel en dynamisch dossier als stikstof? En krijg jij energie van mensen verder helpen, zaken grondig uitzoeken en daar bijspringen waar nodig is? Dan ben jij misschien wel de nieuwe collega voor ons landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000.

  • Utrecht
  • 32 - 36 uur
  • Schaal 10
  • 1 jaar
Solliciteer direct Stel een vraag over deze vacature

BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Bekijk deze website of onze kennismakingsbrochure voor meer informatie.

Het Expertiseteam Stikstof en Natura 2000 is één van de units bij BIJ12. Vanuit deze unit ondersteunen wij provincies bij de uitvoering van het stikstofbeleid op het terrein van beleidsontwikkeling, vergunningverlening, natuur(herstel) en monitoring. De unit bestaat uit een multidisciplinair team van zo’n 25 enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Professionaliteit en een open, gezellige werksfeer vinden we erg belangrijk.

Het Informatiepunt Stikstof en Natura 2000

Als unit verzorgen wij het landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000, in opdracht van provincies en het Rijk. Dit is een helpdesk waar maandelijks zo’n 300 schriftelijke en telefonische vragen binnenkomen van burgers, agrariërs, ondernemers en provincies over het stikstofdossier. Deze vragen uit de uitvoeringpraktijk gebruiken we voor verdere beleidsontwikkeling, maar ook voor het verzorgen van trainingen en informatiebijeenkomsten voor het Rijk en de provincies. Voor de verdere professionalisering zoeken we een nieuwe, initiatiefrijke collega die hier graag een bijdrage aan levert.

Dit ga je doen:

Jouw belangrijkste taak is het beantwoorden van vragen die bij het Informatiepunt binnenkomen. Je maakt hiervoor gebruik van Q&A’s, informatie op onze internetsite en je collega’s binnen het Informatiepunt. In je rol heb je op hoofdlijnen kennis van de deelonderwerpen binnen het stikstofdossier, maar ieder teamlid heeft ook een specifiek aandachtsgebied. Met die kennis beantwoord je de mondelinge en schriftelijke vragen zoveel mogelijk zelf. Voor het beantwoorden van specialistische vragen werk je samen met onze deskundigen op het gebied van juridische zaken, ecologie en het AERIUS-rekenmodel. Naast het beantwoorden van vragen draag je bij aan het ontwikkelen van nieuwe informatieproducten (handleidingen, teksten voor de website, Q&A) om overheden, burgers en adviseurs te ondersteunen.

Als startend consulent ben je flexibel inzetbaar als ondersteuner van de specialistische adviseurs of projectleiders. Denk hierbij aan het fungeren als projectondersteuner bij inhoudelijke project- of werkgroepen, bewaken van acties en uitzoekwerk, het ophalen en structureren van informatie bij de provincies.

Dit breng je mee:

  • je hebt een afgeronde, en voor het werkveld relevante, HBO- of WO-opleiding zoals bijvoorbeeld Milieukunde of Natuurbeheer;
  • je hebt relevante werkervaring en affiniteit met natuur- en milieuzaken. Ervaring op het gebied van het stikstof- of natuurdossier is een pre;
  • je kunt je complexe materie snel eigen maken;
  • je krijgt energie van het in de lucht houden van meerdere ballen en bent vaardig in het signaleren van ontwikkelingen en kunt deze vertalen naar de uitvoering;
  • je kunt goed mondeling en schriftelijk communiceren, bent gericht op samenwerking, stressbestendig, oplossingsgericht, flexibel, enthousiast en zeer klantvriendelijk.

Dit bieden wij:

  • een dienstverband van één jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren;
  • een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 32 tot 36 uur per week (0,89 – 1 fte) waar wordt geïnvesteerd in je ontwikkeling;
  • een salaris van minimaal € 3.385,60 en maximaal € 4.778,94 per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 10 CAO Provincies) op basis van 36 uur per week;
  • naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van circa 22%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het ook met voordeel inzetten voor bepaalde aankopen zoals een fiets, opleiding of thuiswerkplek;
  • een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van OV 1e klas;
  • een telefoon en laptop van BIJ12;
  • een Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid van € 5.000,- per 5 jaar;
  • een flexibele verhouding tussen thuis- en op kantoor werken;
  • een moderne, stimulerende en open werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station.

Reageren?

Herken je jezelf in het profiel en de competenties en denk je een goede invulling te kunnen geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv naar HR via vacature@bij12.nl. Doe dit voor 2 juni 2024.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mark van Eijkelenborg (Projectleider Informatiepunt) op telefoonnummer 06-13338880.

Toch niet de vacature voor jou?